run-log.com

poniedziałek, 24 maja 2010

Pyzdry

Podobno w razie zagrożenia Poznania, ma dojść do obniżenia poziomu Warty poprzez rozlanie wody na pola w okolicy Pyzdr. Przy okazji dowiedziałem się trochę o grodzie Bronisława. Okazuje się, że w Pyzdrach odbyło się pierwsze użycie broni palnej na terenie Polski. "Było to w styczniu 1383, kiedy podczas oblężenia miasta ,,puszkasz Bartosz wyrzucił z żelaznej piszczeli kamienną kulę, która przebiwszy podwójne wrota bramy miejskiej ugodziła plebana Mikołaja z Biechowa, który padłszy wyzionął ducha''." Najeźdźcy zniszczyli bramę, zabili plebana, zgrabili miasto, doszczętnie je przy okazji niszcząc. Ale przynajmniej zrobili to przy pomocy armaty. Nie ma co, jest się czym chwalić...

6 Zainteresowanych:

Anonimowy pisze...

a skąd był ten puszkasz Bartosz? bo to dość istotne..

Anonimowy pisze...

a ja tam lubię pyzdry ;)
tak fajnie się przez nie szło:P/ptyś

Kret pisze...

Legenda głosi, że był to puszkasz Bartosz ze Strzałkowa. :p Walczący po stronie Krzyżaków.

Ptyś - potwierdzam! :D

Bartosz pisze...

FUCK

Wszystko przez amfetaminę!
:p

Anonimowy pisze...

tak podejrzewałam! że ze Strzałkowa właśnie.. oj Bartosz, Bartosz, czymże Ci te Pyzdry zawiniły..?

Bartosz pisze...

Pani Anonimowy... Nie zawiniły Pyzdry niczym mojej osobie. Jestem człekiem o ciepłym sercu i łagodnym usposobieniu. Nie mam nic wspólnego z tym incydentem, a nawet jeśli to...
Sorry Mikołaj!

:p